De verdwijning van Monnamoer


Een interactief project, waarbij grappige filmpjes worden afgewisseld met uiteenlopende doe-opdrachten. Luister naar het spannende verhaal over Timo, knutsel een vermist-poster voor de kat Monnamoer, en maak een plattegrondpuzzel om visboer Harry te helpen! 

Online lesomgeving

Na aanmelding ontvang je van ons de inloggegevens voor de online lesomgeving. Op ons platform staat alles voor je klaar: video's, digibordslides, muziek en foto's. Navigeren in de lesomgeving is ontzettend eenvoudig. En mocht je er even niet uitkomen... Neem een kijkje in de handleiding waarin iedere stap uitvoerig beschreven staat.

Postpakket

Naast toegang tot ons digitale platform, ontvang je ook een pakket per post. Vol materialen om het verhaal nog meer tot leven te brengen. In het 'De verdwijning van Monnamoer'-pakket vind je bijvoorbeeld een plattegrond die in elkaar gepuzzeld moet worden en een poster om Monnamoer terug te vinden. Doordat de materialen te zien zijn in de bijbehorende video's, worden de leerlingen direct betrokken bij het verhaal en krijgen zij het gevoel hier invloed op uit te kunnen oefenen.

Contactformulier

Vul het onderstaande formulier in om contact op te nemen met de artiest. Je kunt normaal gesproken binnen enkele dagen een reactie verwachten.

Vul een datum in voor de activiteit.

Naam van school, bibliotheek, bedrijf

De Viskar is een initiatief van Harro van Lien en Eva Mesman. Sinds 2005 maken wij, deels samen, jeugdtheatervoorstellingen voor het basisonderwijs. Ieder schooljaar staan er honderden voorstellingen in Nederland en België op het programma. Vorig jaar kwamen onze werkzaamheden plotseling stil te liggen. En nog steeds is het door de coronamaatregelen een uitdaging om de verhalen die wij zo graag vertellen in de theaters en scholen te krijgen. Toch is het belangrijk om de kinderen ook nu met theater in aanraking te laten komen. Om die reden zijn wij gestart met De Viskar. Door met de leerlingen via het digibord aan de slag te gaan met theatrale filmpjes, beeldende opdrachten en dramaoefeningen, brengen we cultuureducatie toch de klas in. Door de tot de verbeelding sprekende video's worden de leerlingen betrokken bij het verhaal en leven zij net zo mee met de personages als tijdens een live voorstelling.

Laat de artiest weten wat je van de voorstelling vond en schrijf een recensie! 

;