Vloggers van toen


We leven in Nederland in vrijheid en de Tweede Wereldoorlog lijkt een eeuwigheid geleden. Maar hoe zou het geweest moeten zijn om in die tijd op te groeien? Wanneer er destijds vloggers waren geweest waar zouden zij het dan over gehad kunnen hebben? Wat zouden zij dan vinden van bijvoorbeeld de Jodenvervolgingen, het bombardement op Rotterdam en leven in vrijheid? In deze leerzame mediaworkshop gaan leerlingen zelf een vlog maken over het opgroeien tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ze zoeken wat informatie op internet op en overleggen onderling over het onderwerp. Ze kunnen bijvoorbeeld een nieuwsuitzending maken of een challenge organiseren die hierop betrekking heeft. Met behulp van een green screen kunnen zij de beelden van toen in hun film verwerken zodat het net lijkt alsof zij terug in de tijd gaan. Wanneer alles verfilmd is gaan de leerlingen alles tot een geheel monteren waarna er een echte vlog uit het verleden ontstaat.

Doelgroep:
Groep 5, 6, 7, 8

Contactformulier

Vul het onderstaande formulier in om contact op te nemen met de artiest. Je kunt normaal gesproken binnen enkele dagen een reactie verwachten.

Vul een datum in voor de activiteit.

Naam van school, bibliotheek, bedrijf

Digital Creativity ontwikkeld en geeft lessen, trainingen, cursussen, demonstraties en lezingen voor het onderwijs. Denk daarbij aan losse workshops, projecten of langdurige leerlijnen. Bovendien werken we voor alle doelgroepen en niveaus van jong tot oud en van leerling tot leerkracht. Ook bieden we een aantal praktische oplossingen voor werkdrukvermindering bij leerkrachten en stimuleren we cultuur -en techniekonderwijs.

Digital Creativity heeft een uniek en breed aanbod op het gebied van nieuwe media. Zo bieden wij lessen digitale fotografie, film, green screen, animatiefilm, programmeren, 3D-design, holografie, augmented reality, digital drawing, fotobewerking, virtual reality, robotica, gamedesign, 3D-print en nog veel meer!

Laat de artiest weten wat je van de voorstelling vond en schrijf een recensie! 

;