upcycling art: Technologie op de operatietafel


Bij technologie in het basisonderwijs is vooral ontdekkingen doen en je verwonderen een basis. Dat is precies wat we doen in mijn workhops. 

Ik neem een grote stapel oude apparaten mee die de kinderen uit elkaar mogen halen. Ze ontdekken technieken (verschillende schroeven, verschillende montagemanieren, kabels, printplaten, etc) en verwonderen zich over wat er allemaal in zo'n apparaat zit. 

De volgende stap is een kunstzinnige stap: wat zou je van al deze onderdelen kunnen maken? Afhankelijk van jullie wens sluit ik aan op een thema of laat de kinderen juist vrij associeren. 

Door met bijzondere onderdelen iets te bouwen worden de creatieve vermogens uitgedaagd. Het samenstellen vraagt dan weer om technisch vermogen: hoe verbind ik dit allemaal?

Gezien de intensiteit van begeleiding geef ik de workshop aan groepen van maximaal 15 leerlingen, tenzij de docent zelf ook mee helpt, dan kan een hele klas.

Idealiter geef ik een reeks van twee tot vier lessen van één tot anderhalf uur. Een themadag/ochtend/middag is natuurlijk ook mogelijk.

Contactformulier

Vul het onderstaande formulier in om contact op te nemen met de artiest. Je kunt normaal gesproken binnen enkele dagen een reactie verwachten.

Vul een datum in voor de activiteit.

Naam van school, bibliotheek, bedrijf

Wonderdelen is het upcycling art atelier van Martijn Bakker. 

De naam van het atelier is een samentrekking van (ver)wonderen en onderdelen. Tijdens een workshop(reeks) halen we apparaten uit elkaar, verwonderen ons over de onderdelen die verschijnen en maken van die onderdelen wonderlijke creaties. 

Wat ik meeneem aan apparaten en onderdelen is aangepast aan de doelgroep en afgestemd met de school/docent. De werkvorm kan vrij zijn, of er kan toegewerkt worden naar creaties binnen een bepaald thema. 

De werkvorm is ideaal voor kleinere groepen, tot ongeveer 15 leerlingen. In overleg is meer mogelijk.

Laat de artiest weten wat je van de voorstelling vond en schrijf een recensie! 

;